Het zuidereiland - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Sarah Baardewijk - WaarBenJij.nu Het zuidereiland - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Sarah Baardewijk - WaarBenJij.nu

Het zuidereiland

Door: Sarah

Blijf op de hoogte en volg Sarah

09 November 2013 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Ik had een heel uitgebreid verhaal geschreven, maar alles is opeens weg dus kort en bondig zal het zijn.

We zitten nu al 5 dagen op het zuidereiland en het weer heeft niet meegezeten, veel regen. Hiervoor zaten we 4 dagen in Wellington, geweldige stad met veel leuke tentjes en barretjes. We hebben alle omliggende baaien gezien en zijn op de mount victoria geweest waar je een geweldig uitzicht hebt over Wellington.

Na een 4 uur lange overtocht met de boot over de open zee waar oceaan en zee elkaar ontmoeten, en ik me niet helemaal sjaakie voelde, waren we er; het zuidereiland! Regen, regen en nog meer regen.. Het waren een paar dagen in de auto vertoeven en spelletjes doen en vooral ook rijden om de zon te vinden.

Nu zitten ik en Tom in Akaroa een plek die ontstaan in door twee vulkaanuitbarstingen ten zuiden van Christchurch. Het is hier ongeloofelijk mooi en we zitten bij een plaats waar de fransen immigranten zich als eerst hadden gevestigd. Dt is overal terug te zien aan de straatnamen, namen van winkels en de hele sfeer die eromheen hangt. Ik voel me hier wel thuis! Hahah

Nog een week en dan komt de neef van Tom uit Australië een paar dagen met ons meereizen en vanaf 25 november zitten ik en Tom voor 3 maanden in Marlborough sounds om geld te verdienen..

Heel veel liefde en kusjes van ons!
Xxxxx

• 10 November 2013 - 09:53

Joke:

Nog even flink genieten, en dan aan het werk.
    Maar ja, poen moet er ook verdient worden, maar dit gaat een reis worden die jullie nooit zullen vergeten.

Ps. hoe is het nu met Sjaakie ????

Xxx Joke

• 17 November 2013 - 11:32

Debbie:

Hai Tom en Saar,

Zo te lezen vervelen jullie je nog lang niet! Zou zo graag mee willen kijken! Geniet er nog lekker van, straks weer aan de arbeid. Dus nu is Tom zijn neef er ook, gezellig!
    En dat werken zal ook heel anders zijn als in Nederland, gewoon go with the flow!

Hier is alles top, gister naar de intocht van Sinterklaas geweest. Bob vind het niet eng, hij gaf meteen een Piet een handje. En toen kreeg hij een hele zak met nootjes...
    Hij is ook volop aan het kletsen, dus hoop dat we binnenkort ff kunnen Skypes zodat we lekker bij kunnen kletsen! Dikke kus van ons 3e xxx