Van Auckland tot Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Sarah Baardewijk - WaarBenJij.nu Van Auckland tot Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Sarah Baardewijk - WaarBenJij.nu

Van Auckland tot Napier

Door: Sarah

Blijf op de hoogte en volg Sarah

29 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Napier

Hoi lieve allemaal!
Alweer een tijdje geleden dat ik mijn eerste blog heb gepost.. Ik heb het eerlijk gezegd veelste druk met genieten. Hahha het is hier geweldig.

Maar om verder te gaan op mijn eerste blog, toen we op de weg terug waren naar Auckland kwam er opeens een rood lichtje in de auto naar boven: check engine.. Oh nee, het is afgelopen dachten we allebei. Dus linea recta naar de isuzu garage voor een engine check, gelukkig viel alles mee en konden we na een klein buisje vervangen te hebben weer verder. Zo snel mogelijk Auckland weer uit. Op naar Hot water beach in coromandel. And again die mooie stranden en gelukkig ook bijna alleen maar goed weer gehad. Waarom iedereennaar Hot water beach is, om de unieke kiwi ervaring mee te maken. Onder het strand ligt een stuk lavasteen van 7 miljoen jaar oud. Wanneer het eb is komt het stuk zand vrij boven die lavasteen, dus wat doet iedereen, schepje huren en graven maar. Wanneer je op de juiste locatie een badje graaft komt er warm water in het badje.. Wel de juiste locatie opzoeken want het water kan tot wel 60 graden warm zijn. Wij hadden een heerlijk plekkie opgegraven en liggen maar.. Eersterang voor heetste plek van t strand waar iedereen langs liep en hun voeten verbrande... Hahah er gaat niks boven leedvermaak! Volgende dag een wandeling naar cathedral cove gemaakt. Het is een plekje op een strand met een soort grot en allemaal rotsen.. Moeilijk uit te leggen maar foto's volgen. Iemand vertelde ons dat veel mensen er trouwen.

Volgende stop is Tauranga, net iets verder naar het zuiden. Het is een aardig grote stad met heel veel gezellige cafe's, surfshops en restaurantjes aan zee. Jammer genoeg hebben we nog geen rimpeltje op zee gezien tot nu toe, dus surfen zit er niet in. Wel een berg beklommen met een geweldig uitzicht als je bovenaan staat. Na een nachtje hadden we het wel weer gezien en zijn we verder gereden naar roturoa lake. Een heel groot meer waaronder een vulkaan ligt. Heel aparte plek om te zijn, het stinkt er naar rotte eieren ofzo, een onbeschrijfelijke stank die ontstaat door de vele hot/cold springs die ontstaan zijn door de vulkaan die eronder ligt. We zijn snel weer verder gereden en hebben jammer genoeg niet veel gezien van de bijzondere plekken die er te zien zijn.. We zijn weer richting het strand gegaan in de buurt van whakatane en daar Onze eerste nacht wild gekampeerd. Er was niet veel te beleven en het weer was ook niet top dus hup die auto in en weer op pad richting Gisborne. Op de weg naar Gisborne reden we door een paar spookstadjes, niet echt gezellig met veel maori's. We reden ook langs een oude goudmijn, een ongeloofelijk groot en diep gat waar je opeens in kijkt. Er wordt nog steeds goud uit gehaald,maar wel een stuk minder dan vroeger.

Eenmaal aangekomen in Gisborne hadden we op het eerste gezicht nou niet zo'n goede indruk. Maar toen we iets buiten het stadje reden had je hele mooie strandjes en zijn we op een leuke camping terecht gekomen. Volgende dag was het zover, eindelijk mooie golven. Wij een paar boards gehuurd en een paar uur lang met de golven spelen. Ik wist niet of het me nog ging lukken na 3 jaar geen board aangeraakt te hebben, maar het ging super :) 2 nachtjes daar vertoeft en toen weer on the road.

We zijn beland bij een klein meertje met een aantal andere campers en tenten, waaronder twee leuke mensen uit Wales, het klinkte zo goed dat we besloten een stuk met z'n vieren te reizen. We zijn die dag naar een prachtig stukje gegaan waar bijna niemand komt, een veldje aan een rivier en 10 min lopen naar de zee. Er was nog een auto met een amerikaan en een gast uit wales. Wat een avond! Groot kampvuur gemaakt met grnoeg drank voor iedereen en de muziek voluit. Een echte Hollandse rave in de bushbush van Nieuw-Zeeland.

Nu zitten we in Napier met z'n viertjes en is het maar afwachten wat er op ons pad komt. We hebben er zin in! Ik probeer weer wat meer te posten, maar nietoveral hebben we elektriciteit en/of wifi... Tot schrijfs! Xxxx

• 29 Oktober 2013 - 21:53

Joke:

Hallo Tom en Saar......wat heerlijk om te lezen, en dat jullie zo genieten. Wens jullie nog veel meer van die mooie uren, en dan genieten wij weer van jullie verhalen.
    Xxx Joke

• 03 November 2013 - 21:49

Debbie:

He Tom en Saar!
    Super dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    Leuke verhalen om te lezen, zou graag mee willen kijken!
    Mooie foto's ook zeg, kan zien dat jullie het heerlijk hebben!
    Gelukkig dat met de auto ook weer alles oké is!
    We missen jullie wel hoor, hier is alles top.
    Skype is geïnstalleerd, dus kom maar op als het jullie uitkomt!
    Geniet lekker van alles!
    Hou van jullie❤ dikke

• 04 November 2013 - 23:31

Debbie:

Mooie foto's, wij zijn jaloerssss!!!! Dikke kus xxx