Back to work - Reisverslag uit Marlborough, Nieuw Zeeland van Sarah Baardewijk - WaarBenJij.nu Back to work - Reisverslag uit Marlborough, Nieuw Zeeland van Sarah Baardewijk - WaarBenJij.nu

Back to work

Door: Saar

Blijf op de hoogte en volg Sarah

26 November 2013 | Nieuw Zeeland, Marlborough

Daar ben ik weer !!

Wat hebben we de afgelopen weken weer veel meegemaakt. We zijn bijna het hele zuidereiland rondgereden en hebben de meest fantastische dingen gezien. Heel veel bergen, witblauwe meren, gletsjers, de pancake rotsen, mooie stranden.. Ga zo maar door.

Na akaroa zijn we binnenlands gereden richting de mount cook (de hoogste berg van nieuw zeeland) daar heb je een paar meren die zo'n bizarre blauwe kleur hebben en omgeven zijn door bergen waar nog sneeuw op lag.. We hebben ook een slapeloze nacht doorgebracht tussen de bergen in, maar meer dan een dun dekentje hebben we niet, dus het was niet echt een succes.

Snel weer verder dus.. Naar lake wanaka. Super leuk stadje aan een enorm meer met wederom bergen, hier hebben we wel gezwommen want toen was het nog heerlijk weer. Hier kwamen we onze vrienden uit Wales weer tegen en hadden we Een paar kiwi's ontmoet, dus maar gelijk hun huis gecrasht en er een feestje van gemaakt. Haha die hebben we hier niet zoveel, dus die kansen moet je gewoon pakken. Hierna zijn we weer onze eigen kant opgegaan en voor iets van de derde keer afscheid genomen van Joe en Holly... Elke keer kom je weer dezelfde reizigers tegen en zoveel jonge backpackers zijn hier niet, je ziet meer van die grijze figuren in de campertjes zitten.
Maargoed we zijn daar een aantal dagen gebleven voor we weer de auto instapten en richting de westkust zijn gaan rijden. Aardig wat watervallen gezien onderweg en regenwouden (bij de westkust regent het namelijk 300 dagen in een jaar), hopelijk treffen wij het goede weer.. Jamer genoeg niet! We zijn in een stuk doorgereden naar Franz Josef een andere gletsjer. Hier zijn we met een helikopter naar de gletsjer gegaan met een drop op de gletsjer!!! Dit was echt zo tof!

Met de adrenaline in m'n lijf hup de auto in en kijken waarom iedereen die westkust zo fantastisch mooi vindt. Regen, grijs en zee... Hmmm had ook Nederland kunnen zijn. Jammer genoeg dus niet veel van de westkust gezien en zo snel mogelijk wegwezen daar! Onderweg wel de blowholes en pancake rotsen gezien. Ze worden zo genoemd omdat het rotsen zijn die net op een berg opgestapelde pannekoeken lijken.. Allemaal schijven op elkaar die zo gevormd zijn door de zee. De blowholes zijn ook dezelfde soort rotsen maar dan als het hoog water is komt het water erin en omhoog gespuwd omdat het nergens anders heen kan.. Tjah en als je me niet begrijpt moet je het zelf maar komen zien ;).

We zijn beland in Nelson, weer terug in de bewoonde wereld en zijn daar paar dagen in de stad gebleven voor we naar de golden bay gingen. We zijn daar bij het Mooiste strand wat ik tot nu toe heb gezien geweest en gewoon lekker lui gedaan. Ook zijn we daar naar de mooiste en grootste waterval die ik ooit heb gezien geweest en voor de helft in gezwommen ( was echt veelste koud)..

Toen was het ineens afgelopen met onze roadtrip.. 24 november moesten we ons melden bij ons werk in de portage in Marlborough sounds. Het is hier echt prachtig! Het resort zit aan zee en overal zie je bergen en bossen en palmbomen. We hebben ook de grootste kamer gekregen met een eigen veranda met uitzicht over de zee. Nu nog ons eigen apartementje maar ergens volgende week komen er nog twee meiden bij waar de de badkamer en keuken mee delen. Onze collega's zijn leuk en het is hier gezellig! Werk is nu nog best rustig, maar dit weekend zitten we helemaal volgeboekt dus dan weer knallen.
Ook hier lijkt het alleen maar te regenen afgelopen 2 dagen.. Maar hopelijk kunnen we morgen wat meer van de omgeving genieten.

Lieve mensen het gaat hier goed en het is wel fijn om weer een huisje te hebben en ff op een plek te blijven voor we weer verder gaan.

Dikke kussen

• 26 November 2013 - 23:26

Joke:

Wat weer een mooie verhalen van jullie avontuur. Heerlijk om te lezen en jullie te volgen.
    Geniet nog van alle mooie dingen.
    Mooi nieuws he' van Robbie en Debbie.....xxx

• 27 November 2013 - 11:24

Veronique:

Les photos sont magnifiques et l' histoire aussi. Bonne continuation. Bises a tous les 2. Vero

• 03 December 2013 - 15:07

Debbie:

Hai schatties,

Leuk om te lezen wat jullie allemaal hebben gezien en gedaan! Klinkt allemaal super hoor! Kan me voorstellen dat het ook wel ff lekker is om in een bed te slapen...
    Nou hopelijk hebben jullie snel tijd om te skypen...
    Hier is verder alle top!

Werkse de komende periode en hopelijk gaat het zonnetje weer lekker schijnen voor jullie!

Veel liefs en een dikke kus van ons xxx